1) Świetlica szkolna jest otwarta od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:45 do 15:15;
2) Prowadzi zajęcia dydaktyczno - opiekuńczo - wychowawcze w grupach obejmujących dzieci w zbliżonym wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień; w przypadku dzieci dojeżdżających istotne jest także miejsce zamieszkania; liczba uczniów w grupie nie powinna przekraczać 25 osób;
3) Wychowawcy świetlicy współpracują z nauczycielami, wychowawcami klas, biblioteką i pedagogiem szkolnym;
4) Uczeń korzystający ze świetlicy szkolnej ma prawo do:
a) uczestniczenia we wszystkich organizowanych zajęciach, zabawach i imprezach;
b) rozwijania samodzielności i społecznej aktywności,
c) życzliwego, podmiotowego traktowania,
d) swobody wyrażania myśli i przekonań z poszanowaniem godności innych osób,
e) uzyskania pomocy w przypadku trudności w nauce,
f) korzystania z dostępnych w świetlicy gier, sprzętu i zabawek.
5) Uczeń korzystający ze świetlicy ma obowiązek:
a) dbać o ład i porządek,
b) stosować się do poleceń wychowawców,
c) aktywnie uczestniczyć w zajęciach,
d) informować wychowawcę o złym samopoczuciu,
e) informować o swoim przyjściu i wyjściu ze świetlicy.
Organizacja i formy pracy swietlicy szkolnej:
1) świetlica zapewnia opiekę pedagogiczną uczniom dojeżdżającym do szkoły, uczniom pozostającym bez opieki rodziców przed lekcjami i po ich zakończeniu oraz uczniom nie uczestniczącym w lekcji religii;
2) podstawą przyjęcia ucznia do świetlicy jest "karta zgłoszenia dziecka do świetlicy" (wzór karty dostępny na http://www.sp.bolkow.pl/) wypełniana na początku bieżącego roku szkolnego przez rodzica (prawnego opiekuna);
3) wszelkie zmiany dotyczące informacji zawartych w karcie należy zgłaszać na bieżąco w formie pisemnej wychowawcy świetlicy;
4) czas pracy świetlicy szkolnej dostosowany jest do organizacji dowozu uczniów do szkoły oraz potrzeb organizacyjnych placówki;
5) wychowawcy świetlicy dyrektor szkoły może zlecić inne zadania wynikające z potrzeb realizacji prawidłowego procesu dydaktycznego i wychowawczego szkoły.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz